• Tjenester

    Det er viktig å være synlig andre steder enn bare websiden og nettbutikken. Vi hjelper deg med å lage en god strategi.

Tjenester

En webside eller nettbutikk trenger mer enn bare innhold og pent design. Det er ikke gitt at kundene finner deg helt uten videre. Derfor er det viktig med følgende:

Hvordan skal jeg måle trafikken på websiden?
Hvordan skal jeg måle salg hvis jeg har en nettbutikk?
Hvordan skal jeg markedsføre siden min?
Hvordan skal jeg kommunisere med kundene mine?

Google Analytics
Google leverer et flott verktøy for måling av trafikk på siden. Her kan man se hvor beøkende kommer fra, hvor lenge de har vært på siden, hva de klikker på og mange andre funksjonaliteter.

Google Adwords
Med Google Adwords kan man annonsere på søkeord og fraser som omhandler din bedrift og produkter. Budsjett setter man helt etter hva man ønsker.

Facebook
Det er blitt veldig vanlig å annonsere på Facebook de siste årene. Spesielt hvor produktene er rettet mot konsumentmarkedet. Facebook kan være en veldig effektiv kanal som driver besøkende inn på siden.

E-postmarkedsføring
Kanskje den mest effektive måte å markedsføre seg på samt informere sine kunder. Det er gratis å bruke og et perfekt måte å bygge gode releasjoner.

Hvordan komme i gang
Ta kontakt med oss for å ta en gjennomgang. Da kan vi samme finne frem til hva som passer deres behov og budsjett best. www.kloner.no/ta-kontakt

  • Google Adwords

    Google Adwords kan gi din virksomhet et betydelig løft. Men det må håndteres på rett måte.
    Hovedmålet er å maksimere lønnsomheten og oppnå en høyest mulig konvertering. Fylle ut et skjema, bestill et produkt, send en forespørsel eller svar på noen spørsmål, kan være forskjellige former for en konvertering. Det viktigste er at du kan måle aktiviteten og påvirke den.
    Søkeordsannonsering er annonser som kun vises når noen søker på dine tjenester og som først blir en kostnad når noen klikker seg inn til ditt nettsted.


    Viktige suksessfaktorer

    1. Måloppnåelse
    Skal man bruke penger på Google Adwords bør man ha en plan. Er det bare for å skape trafikk eller vil man markedsføre noe spesielt? Eller ønsker du å selge noe eller få en form for konvertering? Uansett en god strategi gir ofte de mål man har satt opp. Bruk tid på å definere dette ordentlig.

    2. Søkeord og analyse
    Søkeord er roten til din annonsekampanje. De setter i gang hele annonseringsprosessen. Hvis potensielle kunder søker etter produktet eller tjenesten du tilbyr, vil de finne deg mye raskere hvis du har valgt riktige søkeord. Dette er en krevende prosess men gir som oftest resultater.

    3. Rangering
    Hvordan skal man rangere best mulig? Hvilke ord skal man rangeres på? Det kreves jobbing og villighet til å bruke nødvendig kroner.

    4. Landingssider for rett produkt
    Det at søkerne kommer til rett side med rett innhold er avgjørende for at du når det målet du ønsker. Blir en bruker sendt rett til siden uten et mål kan det slå dårlig ut. Skal man markedsføre Google Adwords hjelper det ikke å sende de rett til webproduksjon. Da vil de gå et annet sted.

    5. Kontinuerlig overvåkning
    Det er særdeles viktig å analysere og føre statistikk for bruk av Adwords. Men først og fremst må man ha en god oppsatt Analytics. Det gjør at du har full kontroll på ditt nettsted og kan se hvilke sider som blir besøkt, virker landingsiden og søkeordene.

    6. Beløp
    Hvor mye skal jeg bruke på Adwords? Det avhenger helt av hvilket mål du har. Hvis selger et produkt og ved å bruke kr 30 000,- i måneden gir det en gevinst på kr 60 000,- så er jo det god butikk. Men setter man ikke opp Adwords rett eller gir for høye bud vil det kunne bli veldig dyrt. Derfor er det viktig å ha en partner som hjelper deg med dette.

    7. Målrettet annonser
    Det er ikke vanskelig å sette opp en kampanje med søkeordsannonsering. Det som er vanskelig er å sikre at den er lønnsom over tid. Derfor må man jobbe kontinuerlig med søkeord, tekst på annonser og budgivning. Men alltid viktigst; hva jakter kunder etter på nettopp dine sider.

  • Sosiale medier

    Alle bedrifter bør være på sosiale medier (SO-ME), og da spesielt Facebook. Sosiale medier kan genere mye trafikk, men er svært viktig for oppfattelsen av ditt nettsted. Sosiale medier handler om kommunikasjon mellom mennesker. Kundene dine ønsker ikke å forholde seg kun til merkenavnet ditt, de ønsker å kommunisere med menneskene hos deg.


    Sosiale medier forbindes som regel med Facebook, Google+, LinkedIn, Pinterest, Twitter og Instagram. Ved å være aktiv på disse sosiale mediene med eget generert innhold kan du omgjøre informasjonen og aktivitetene som finnes om dere til en verdi for din bedrift.


    Det er svært vanlig å annonsere i Sosiale medier for å enten bygge seg større, øke kjennskapen eller øke salget til en nettbutikk.


    Ønsker du å få laget eller oppdatert sider på sosiale medier?
    Ønsker du å markedsføre deg via sosiale medier?
    Trenger du hjelp til å lage en strategi?


    Kloner hjelper deg med å ta de rette valgene.

  • Epost-markedsføring

    Å kommunisere med kunder og brukere via epost-markedsføring er blitt dagligdags. Det gjør at du kan holde interessen opp ved å fortelle om hva du gjør, hva som har skjedd og andre viktige elementer.


    Epost-markedsføring er også den beste metoden å markedsføre seg selv til en svært lav kostnad. Du kan nå nye prospects eller kunder. De aller fleste av oss bruker e-post daglig. Dermed har vi et forhold til en mail som kommer inn i innboksen vår. Er du en bedrift i Oslo som ønsker å nå alle andre bedrifter i Oslo? Den enkleste måten er å sende en e-post. Ved å benytte epost-markedsføring vil du skape mer trafikk til din nettside og øke din konvertering.


    Fallgruver
    Det finnes likevel noen fallgruver ved epost-markedsføring. Benytter du Outlook for å sende nyhetsbrev til 2000 brukere eller med kan du risikere å bli definert som spam. Leverandørene blir stadig strengere da spambruken øker. Derfor må det benyttes løsninger som er godkjent hos epost-mottakere slik som Telenor og Nextgentel. Å være godkjent vil si at all epost som kommer i fra en bestemt adresse (eks nyhetsbrev@kloner.no) ikke er spam.


    Ved å bruke epost-markedsføring på rett måte kan du dermed oppnå gode resultater. Dette hjelper Kloner deg med.

  • SEO

    For de aller fleste med websider er det å optimalisere for søkemotorer viktig. Hvorfor?
    Hovedmålet er at man skal få mer ut av sidene gjennom «gratis» trafikk. Google brukes i 85% av alle søk verden over. Trafikken det generer er enorm og det er viktig å få mest mulig ut av slike kanaler.
    SEO handler om å tilrettelegge websidene for søkemotorene slik at de oppnår økt synlighet som igjen generer trafikk og økte inntekter.
    Viktige suksessfaktorer


    1. Responsive Design
    Å ha en webside som kan håndtere både vanlig webtrafikk, nettbrett og mobile enheter er i ferd med å bli avgjørende for en websides suksess. Over 20% av all trafikk på søkemotorene er nå mobilrelatert og det er økende. Derfor legger søkemotorene svært stor vekt på responsiv design.


    2. Søkeord og analyse
    Her er det snakk om å finne rette søkeord for din bedrift og bransje. Dette må i forkant analyseres for å skaffe så god relevans som mulig.


    3. Rett overskrift på siden og rett URL
    Selve overskriften på siden (tittel) er kanskje det viktigste man må huske på. Kloner leverer websider og da må siden som forklarer dette hete «Websider». I tillegg må URL hete det samme. Eks www.kloner.no/websider


    4. Gode landingssider
    Det at søkerne kommer til rett side med rett innhold er avgjørende for «bounce rate». Det vil si at sider som har mange avhoppere vil slite med rangeringen.


    5. Sitemap
    Det å ha en fullstendig oversikt over innholdet på siden i en egen mappe som er «åpen» for søkemotorene er avgjørende. Da er man sikker på at søkemotoren får oversikten og kan fremlegge den på best mulig måte.


    6. Linkebygging
    En stor nettside som linker inn mot din egen nettside hjelper mye på SEO-arbeidet. Det betyr at du har en side som de større nettstedene mener er viktig. Får man en artikkel på VG og som linkes inn, vil dette kunne gjøre et stort innslag. Jo flere som linjer inn til din side jo «viktigere» mener søkemotorene at siden din er.

    7. Sosiale medier
    Sosiale medier blir bare viktigere og viktigere. Det å være aktiv og ha innhold som refererer til din nettside er i flere tilfeller avgjørende for en god optimalisering. Hvilke kanaler skal man bruke? Hvordan skal man bruke de? Dette er ting vi finner ut av sammen etter en analyse.

Eksempler på websider vi har laget

Vi er stolte av våre kunder...

...og hva de sier om oss

    • Vi har benyttet Kloner i en årrekke, både når det gjelder funksjonalitet og design av våre nettsteder. Kloner er kunnskapsrike, fleksible og vennlige i all form for kommunikasjon, dessuten er responstiden upåklagelig. Vi setter stor pris på Kloner som leverandør, sparringspartner og rådgiver i spørsmål relatert til hjemmesiden og e-handel.

      Ønsker du en kunnskapsrik, fleksibel og god leverandør på nettsteder – velg Kloner!

      Carsten Johansen, Markedssjef
      Nobel Catering & Conditori AS

    • Da Verdens Barn i 2013 skulle oppgradere organisasjonens nettsider, var det viktig å finne en løsning der vi fikk en teknisk god løsning og et design som passet vår virksomhet. Samtidig var det viktig for oss en frivillig organisasjon å velge en økonomisk fornuftig løsning.

      Kloner AS tilpasset en hjemmeside som fungerer utmerket i forhold til vårt behov, med gode muligheter for senere oppgradering. Samtidig møter vi i ettertid en fleksibel bedrift som raskt og effektivt gjør endringer dersom det er behov for det. Vi vil derfor gi Kloner AS våre varmeste anbefalinger.

      Helge Solberg

     

Vi leverer også

  • Ønsker du mer besøk på nettstedet ditt? Da må sidene utformes med tanke på høy rangering i Googles søkemotor. Det er også viktig med en strategi for bruk av reklame på Internett og kunnskap om bruk av sosiale medier.
  • Vil du holde kundene dine oppdatert om det som skjer i firmaet? Vi anbefaler å sende ut nyhetsbrev på e-post. I den forbindelse kan vi hjelpe deg med både strategi og innhold pluss alt det tekniske.
  • Ikke alle behov faller inn under ny nettside eller nettbutikk. Kanskje dere trenger et medlemssystem? Rapportering? Påmelding? En portal for underleverandører? Vi klarer å utvikle det meste og det til fornuftige priser.
  • Har du en eksisterende webside eller nettbutikk som bør forbedres kan vi hjelpe deg med både videreutvikling, vedlikehold, support og drift. Det lønner seg å fornye nettsidene regelmessig. Vi står klar til å hjelpe deg!

2017 © Produksjon av Kloner AS - Alt innen web!